Yum

Diaries from paradise #1 liefde op het eerste gezicht en epic beach parties

Olaaa guuuyyysss

Ik heb er heel, heel, heeeel lang naar uitgekeken, maar donderdag was het dan eindelijk zo ver: My big trip to indonesia. Joehoeeee.

En uiteraard zal ik jullie ook deze keer een uitgebreid verslag geven van mijn tripje. Sorry als jullie me beginnen haten door alle tropische beach foto’s en zonsondergangen hihi, but you’re going to have to deal with it. Or not, dan moet je mijn blog maar niet lezen.

MAAR DUS, on to the storieeeessss, want ondanks dat ik er nog maar 3 dagen ben, heb ik jullie toch al heel wat te vertellen. Let’s GO.

Donderdag 28 september

Mom 10u15 komt mijn buddy me ophalen om naar de luchthaven te vertrekken, dus tegen 9u30 spring ik overexcited uit bed. Alle spullen stonden toch al klaar dus veel hoef ik eigenlijk niet te doen, gewoon opfrissen en aankleden en ready to gooooooo. Eenmaal aangekomen op de luchthaven begint de miserie al, na mijn miserie met fitbit en 2 gecancellede vluchten heb ik zo een beetje het gevoel dat luchthavens iets tegen mij hebben… Maar goed, 2 personen voor mij besloot het hele inchecksysteem van thai airways het ineens te begeven, waardoor ik uiteindelijk 2 uur lang vast sta om mijn bagage in te checken, oh the joy. Maar soit, het mag dan misschien niet het plezantste ooit zijn, iedereen geraakt uiteindelijk nog ingecheckt, maar de vlucht heeft daardoor helaas wel een uur vertraging opgelopen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg tijd in bangkok om over te stappen op mijn andere vlucht, dus echt een probleem is dat niet. Na de douane ga ik nog snel even ontbijten, want ondertussen was het dus al 13u en ik had nog niets gegeten. Hangry muccchhh. Het blijft ook nog steeds bang afwachten of ik met dat gedoe met die vulkaan in Bali wal ga kunnen opstijgen… tot ik mijn voetjes op balinese grond zet ben ik niet zeker eigenlijk.

Vrijdag 29 september

Na een lange vlucht, eerst 11u naar bangkok, dan nog 4u naar denpasar land ik vrijdagnamiddag eindelijk veilig en wel. best wel moe en ik voel me echt suf van de vlucht, maar wanneer ik buitenkom in een stralend zonnetje en onderweg naar het hotel al getrakteerd wordt op een prachtige zonsondergang, vergeet ik ineens dat ik eigenlijk doodmoe ben. Toevallig zit een goede vriendin van mij ook nog 3 dagen in bali voor ze weer naar huis vertrekt en dus heb ik met haar nog afgesproken in Canggu om haar laatste en mijn eerste dagen samen te spenderen. En oh boy wat was dat een fantastisch idee. Wanneer ik toekom kleed ik me meteen om en bestel ik een scooter-taxi om me naar de bar te brengen waar zij met nog een paar mensen zit voor happy hour. 2 margaritas voor de prijs van 1, klinkt niet slecht toch? Maaar oh god, ik wist dat het verkeer in Bali crazy was, maar serieus, ik werd het eerste uur dat ik er was al getrakteerd op een brommer die in de rijstvelden vloog toen hij iemand moest ontwijken. Niet hard, gelukkig, maar toch, met de scooter rijden in bali is dus opletten geblazen 😀

Eenmaal aangekomen in de bar genieten we van enkele cocktails, waarna we naar het hotel wandelen om tine haar spullen bij mij op de kamer te droppen en nadien gaan we snel bij een local street food dingetje wat te eten halen. Een groot bord met allemaal lekkers voor maar 2 euro, whutttt. daarna gaan we naar old man’s, een van de bekendste bars van Bali ondertussen denk ik en ohhhh boy, dat wordt de start van een fantastische eerste avond die eindigt in een geweldige beach party. Oh Bali, I love you already.

Zaterdag 30 september

Zaterdag komen we maar behoorlijk traag op gang, misschien zit dat stevig avondje van de dag voordien er wel voor iets tussen. Ondanks dat we pas rond 5u in bed zijn beland, waren we beide wel rond 9u30 wakker. Na een douche gingen we op zoek naar ontbijt, we hadden allebei zin in een ommelet ofzo en aangezien tine dat hier al heel veel gegeten had gingen we nu ook gewoon bij een local een omelet bestellen. Dachten we… Niet dus. Het was namelijk een “chinese” omelet, en dat blijkt dus een, jawel, gefrituurde omelet te zijn. Serieus, wie the fuck frituurt er nu een omelet…. Echt heel overbodig, zwemmend in het vet en ook totaal niet lekker. Dat hebben we dus maar laten liggen en we zijn ergens anders iets beters gaan eten, voor die ene euro gingen we nu ook niet moeilijk doen, maar dit was echt niet te eten.

Na het ontbijt leggen we ons nog even bij de rooftop pool in ons hotel, maar al snel blijkt dat we allebei echt nog wat slaap nodig hebben en in de namiddag kruipen we beide nog even ons bed in voor een dutje. Na ons dutje gaan we iets kleins eten en maken we een wandeling over het strand.

Na onze strandwandeling gaan we ons douchen en omkleden op het hotel om iets te gaan eten en nadien naar een housewarming te gaan van mensen die Tine heeft leren kennen in Bali. Echt heel nuttig was dit niet, want we zijn beide zo ontzettend moe dat we op veel chips eten na van de vermoeidheid er neit meer veel uit krijgen en na 2 uurtjes alweer naar huis toe keren en in bed kruipen.

Zondag 1 oktober

Zondag starten we onze dag met een fantastische smoothie bowl bij bali bowla & smoothies. Ik neem er een masui bowl met maqui berries, dragon fruit, banaan, passievrucht en granola. Ondanks dat het nog redelijk vroeg is brandt de zon al zo hard… Ik ga mogen opletten of ik ga er niet bepaald mooi bijlopen een paar uur later. Ik smeer dus echt als een zot zonnecrème deze eerste dagen om ervoor te zorgen dat ik geen kreeftallures krijg. Na ons ontbijtje gaan we nog snel even surfen, want om 13u laat tine een nieuwe tattoo zetten en dan is het gedaan met zwemmen…  De uurtjes nadien spenderen we dus in de tattoo shop en ze eindigt met een prachtige tattoo…. Nadien gaan we snel eten, want sinds het ontbijt hebben we niets meer gegeten en ondertussen is het alweer 16u dus HONGERRRR. Nadien gaan we nog heel even chillen bij het zwembad voor we naar de tanah lot tempel vertrekken om daar zonsondergang te kijken. En hoewel we net iets te laat vertrokken en echt nog maar heeeeel nipt de zonsondergang konden ervaren, werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang

Tegen de avond maken we ons klaar om van tine’s laatste avond a night to remember te maken. En oh boooy dat wordt het zeker. Deze keer beginnen we met een feestje bij Deus en eindigen we weer op het strand voor een zalige beach party. You don’t hear me complaining.

I’m so looking forward to the next weeeeekssss.